Oğuz

İslam Felsefesi
İslam, dış görünüş itibariyle bir takım bağlayıcı kayıtlar, engeller şeklinde beliren bu ahlâk biçimlerini ele alacak olursak, öte yandan görürüz ki, onlar bir atılımı, özgürlük ve hareketi temsil eder. Nefsin meşru olmayan cinsel şehvetlerden alıkonulması işini örnek olarak ele alalım. Bu, görünüşte bir hapis ve dizginlemedir, o şekilde belirir. Ama gerçekte bu şehvetlere kulluktan kurtulmayı, onlara tutsaklıktan azade olmayı temsil eder. İnsani iradeye yükselmeyi gösterir. Öyle bir iradeye ki, o irade bu şehvetlerin yerlerini İslam'ın bağışladığı temizlik sınırları içinde ve Allah'ın helal kıldığı güzellikler dairesinde arar, seçer.
Reklam
Allah’ın dini Kuran’la tamamlanmış olmuyorsa, o zaman Kuran’ın fonksiyonu nedir? Allah neden Kuran ile dini yarım bırakıp, dinin diğer kısmını şüpheli kaynaklara bıraksın? Allah’ın dine ilave etmek istediği şeyler olsaydı Kuran’ı bir kat daha kalın yapıp, bu sorunu çözebilirdi. Oysa Kuran, kendisinin detaylı olduğunu söylemektedir.
Sayfa 318Kitabı okudu
Diyanet Yeni 4-Nisa Ayet:60 (Ey Muhammed!) Sana indirilen Kur’an’a ve senden önce indirilene inandıklarını iddia edenleri görmüyor musun? Tâğût’u tanımamaları kendilerine emrolunduğu hâlde, onun önünde muhakeme olmak istiyorlar. Şeytan da onları derin bir sapıklığa düşürmek istiyor.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
En meşhur hadis kitabının yazarı Buhari, en yaygın mezhebin başı Ebu Hanife’yi “gayri-sika” yani “güvenilmez” ilan edip, ondan tek bir hadis dahi nakletmemiştir.
Geri13
50 öğeden 46 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.