Müthiş bir öykü anlatmakla birlikte yazıldığı dönemi bu derece güzel anlatan, burjuva ve ploreterya arasındaki uçurumu bu kadar sert bir şekilde eleştiren ve vicdanımızın doğruluğunu bize böyle güzel sorgulatan bir kitap daha okuyacağımı sanmıyorum. Sonsözde romantizmin ağır etkilerini görmesek Dostoyevski'nin en iyi kitabı denebilecek bir başyapıt.
Yalnızlığı, dışlanmışlığı okura müthiş bir şekilde anlatan ancak hak ettiğinden fazla beğenildiğini düşündüğüm kitap. Ana duygusunun yoruma açık olması beğendiğim yanlarından.