''................
Biz sesinden başka sokağı,
düşünden başka vatanı olmayanlar...
Biz yağmurlarda şemsiyesiz yıkananlar
yakılanlar, yakınanlar
Biz lanetli kişiler, ötekiler;
biz türkü söyleyenler!
Biz sürgünler, kefensizler;
biz aylak günlerin upuzun şarkıları.
Biz biat etmeyenler!
Bütün namlular bize göredir.
Bize göredir çarmıhlar, mezarlıklar;
bize göredir yalnızlıklar
Biz şehre duyurulan bir kara haber.
Biz bütün ölmüşler, gömülmemişler…
Biz yazgısında gül bitmeyenler...
O seslerin içinde sestik bir zaman.
Yankısı boğuldu, suflesi yalan.
Biz de o düşlerin içine düştük bir zaman
Yanıtını çaldırmış sorularız biz.
Yanıtını çaldırmış sorularız biz! ''
"Kaç yol arkadaşı kaldı şimdi geriye
gençliğin ilk acılarını birlikte keşfettiğimiz
kaç yol arkadaşı?
sürüyerek götürdüğümüz dargın beraberlikleri saymazsak
ne kalıyor elimizde?
ölenler,terk edenler,bir de telefonları,
adresleri, kendileri değişenler..."
/ Murathan Mungan