"Evlilikte mutluluk tümüyle şans meselesidir. Taraflar birbirlerini gayet iyi tanısalar da, hatta baştan çok benzer olsalar da, bu, mutluluklarına en ufak bir katkıda bulunmaz. Sonradan daima değişmek için çırpınır, başlarını derde sokarlar; hayatını birlikte geçireceğin kişinin kusurlarını ne kadar az bilirsen o kadar iyidir."
Saçının teline zarar gelse herkesten çok sen üzülürsün ya yavruna, o zaman neden bağırıp çağırıyorsun ona? Yapma. Sesini yükselttikten, kötü sözler ettikten sonra o uyuyunca vicdan azabıyla oturup ağlama, nasıl ki iş yerinde patronuna bağırıp çağıramıyorsan yavruna da kızma. Kendimi tutamıyorum, sonra çok pişman oluyorum klişesine sığınma, istediğin zaman kendini çok da iyi frenleyebiliyorken bu müsamahayı yavruna göstermeyişin onun seni bir gün terk edip gidemeyeceğini bildiğinden ama anne babasını yıllar önce terk etmiş bir çocuk olarak benden sana tavsiye, gidemeyeceğinden çok da emin olma. Bir çocuk önce ruhen gider annesinden, anne uzun zaman anlamaz. Sonra büyür o çocuk ve tüm çocukluk yaralarını koyar sırt çantasına, çeker gider o evden