Ben Tuba ağacıyım. Köklerim havada benim, toprağı bilmem. Bundandır hiçbir yere tutunamayışım. Dallarım yere doğru eğilir dünyaya, ancak köklerim göğe meyil verir hep Yaradan'a...
Okuyunca, ötelere sevdalananların karakteri bu olmalı dedim. Ve gerçek bir Hakk aşığı Cenneti ve nimetlerini istemez; gerçek bir Hakk aşığının tek derdi, matlubu da maksudu da Allah'tır, O'na varmaktır, O'nu tanımaktır, namütenahi O'nda kalmaktır. Allah'ta fani ve Allah'ta baki olmak nasip olur inşallah 🤲🏻
'Ama umutsuz olmamak lazımdır. Ayak kırıldı mı, Allah kanat ihsan eder. Bu topraklarda asıl dert Allah'a isyan idi. Bütün bu olanlar O'nu unutmaktan oldu. Şimdi bozkır insanı ne çekiyorsa Allah'a sırtını dönmekten çekiyor.'
'O merak ancak sevgiyle giderilir. Âlemde sevgiden büyük bir umut da, sevgiden öte bir korku da yoktur. Sevgiliden korkmak, korkunun en yüksek derecesi, sevgiliden umut etmek umudun en yüksek kertesidir. Sevgilisi olmayan biri, yaşadığını sansa da yürüyen ölüden ibarettir!..'