Bir de kaşlarını boyatmış. Dövme yapıyorlarmış şimdi. Biz de kına yakınırdık gençliğimizde ama böyle değildi. Bant yapıştırmışsın gibi kaşları, öyle bir değişik. Sabah kalkıyor uykudan, yüzü gözü şiş ama makyajlı. "Ne ara yaptın kız makyajını?" dedim. "Kalıcı makyaj o" dedi. Bir de çirkin olmuş. Anasıyım ben sözde, ben bile sevemedim. Şişmiş yüzü, benim doğurduğum Meral değil. Vallahi değil. Sanki başka biri...