Daha derine inmemiz lazım.Bu karanlığa inmeden bulamazsın.Mesele bu karanlığın kendisinde.Mesele şurada:Niçin bu kadar biçareyiz,ümitsiziz?Neden her tuttuğumuz dal elimizde kalıyor?Bu memlekette sadece fena şey mi yapılır?Bütün hesaplarımız bozuk mu?Hiçbir faziletimiz kalmadı mı?