Tanışmamıza bir gün kala, yüreğim atmak ister bendimi denizlere,
Nedir nefes alıyorken yaşamamak, bakıyorken görememek sensizlere,
Çocuklar bayırlardan koşuyor sana, görüyorum, bir tek ben duruyorum uçurumun başında,
Yaşama nedenim de yoktu esasında, şiirim yoktu, yeteneğime yazardım sayfalarca.
Aralık atınca beni denizlerine, kıyılarda köşelerde seni buldum,
Bizi buldum,
Görüyordu gözlerim bakmasa da,
Ki bakmadım hiç başkasına,
Çizdiklerim, söylediklerim sanaydı,
derinlerime bi’ sanattı,
Sana yazdım yüzlerce-binlerce şiir, aklım hiç susmadı, oysa sessiz değilmişim ben seni tanımamışım çocukken, şiirlerim bi’ sanaydı.
Yıllar geçince anlıyorum niçin şiir yazmak,
Tanrı’ya tutunup, sende yaşamak kadar hüzünlü
Gökler de görür mü gördüğümüzü,
Ölümle çiçek açınca, seninle büyüyünce, derine inince hiç olmadığım yerlerde,
Ruhu ihtiyar ağaçlardan meyveler büyütüp evrene sunmak.
Dağılmak daha sonra, ölümle çiçek açmak.
Bi’ sanaydı sözlerim, şiirlerim bi’ sanattı.
-letavitsa