öyle ya canım, bu herif nerden geçinir? Bir geliri yok, gideri dersen çook . . . Bağı bahçesi mi var, çifti çubuğu mu var, malı mülkü mü var, bir memurluğu, maaşı mı var? Hiçbir şeyi yok. Bu bir zibidi Zübükzâde...
Belki de karısını boşayacağı da doğrudur. Alt yanı görgüsüz, cahil kadın.
Kadın dediğin, erkeğin elinin kiri... Boşayıp elini yıkadı mı, bitti. Okumuş-yazmış bir kız alır, öyle ya... Bu adam bikere siyasete gözünü dikmiş. Böylesinden korkulur. Bunun yapmıyacağı kötülük yoktur.
Benimkisi de akıl işte. Herif öyle rezilliklerden utanacak gibi değil. Hattâ, rezil edebilsek "Aman ne iyi, propagandamı yaptılar. Bir de üste ne versek de haklarını ödesek!.. " diyecek... O takımdan bir rezilin rezili...
Bu yalanlar hiç mi işine yaramaz?
Yarar. Hem de nasıl... Herif, hükümetin gölgesine girdi mi, bu küçük yerde bir hükümet de o olur çıkar. Vekil gölgesine sığınınca, yanındaki vekil kaç para eder.
Vaktinde hükümete bütün bu olacakları bir bir yazıp anlatmış. Hükümete aynen "Etmen, eylemen arkadaşlar" demiş, "bunun sonu boka varacak" demiş. "Siz gelin beni dinleyin, bu kafayı değiştirin" demiş. Demiş her bişeyi demiş ya, gelgelelim hükümette anlayacak zihin olmadığından, dinletememiş.