- Aman Talat. Adam tam bir edebiyat ustası, takdir etmeyip napayım. Öylesi bir üslup ne bizim Suad' da var ne Halide Edip'te...
-Senin gibi solcuya yakışmıyor. Peyami Safa okumak.
-Edebiyatın sağı solu olmaz. Edebiyat bir yön değil yöntemdir.
Cumhuriyet bu ülke için gelmiş geçmiş en eşsiz şans. Zaten hep tartıştığımız şey iktidarın varlığının engellendiği özgürlükler değil mi ? Sosyalizm bile iktidarın eline düştü mü sonuç gene zorbalık... Otorite olmayı reddeden bir iktidar lazım!
İnsanlar, birbirleriyle dert yarıştıran karamsar yaratıklardı ve daha iyi bir hayat için kıllarını kıpırdatmazlardı. Onlar için devrimler yapılsın isterlerdi; devrim yapmak dahası devrim olmak akıllarına gelmezdi.
Türkiye'nin özgürlüğünün tehlike altında olduğu fikrinin kıvılcımını o gün Atatürk öldüğünde yaktık ve bugün kendimizi aynı karamsar fikrin ateşiyle yakmayı kararlılıkla sürdürüyoruz.