☆Erviaa☆

☆Erviaa☆
@Luna_Evernight
"Sevda duyarmış ona seslenirsen"

☆Erviaa☆

, bir kitap okudu
9/10
·384 syf.··
2025 9. kitabı
Adora Yağmur
7.1/10 · 1.477 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Buzdan Kıvılcım (Spoiler olmadığı düşüncesindeyim)
9/10
·384 syf.··
2025 9. kitabı
Merhabalar, kitabı okuyunca yazmak istedim çünkü beklediğim seviyenin çok daha üstündeydi. Öncelikle kitapta klişeler evet var ama bence ona rağmen iyi düşünülmüş ve güzel yazılmıştı. Sevmediğim karakterler elbette oldu ama geneline bayıldım. İklim nedensizce favori karakterimdi. Belki de düşünce yapılarımızın benzemesinden kaynaklıdır İklim'in bir kısmında kendimi buldum. Ayrıca okurken fark edenler mutlaka vardır, Adora İklim'in düşüncelerine veya hikayenin bazı köşelerine günümüzden ufak eleştiriler, yorumlar, olaylar ve kendi bakış açısını yerleştirmiş. Bu sebeple kitabı daha çok sevdim. Sonat'ın babası ile bahsedilirken yapılan ufak "adalet" eleştirisi olsun yada kitap köşesini kıvıran Karza olsun minik yorumlar içeriyordu. Bir de yazmak istediğim başka bir konu, okuyan kitleydi. Kitabı maalesef ki fiziksel okuma şansım olmadı bu sebeple dijital platform üzerinden okudum ve okurken açıp yorumlara bakma hatasına düştüm. Kitapta düşmandan aşka okuyoruz ve bu dinamik üzerine yazılmış kitaplardan genelde beş aşama olur. Başlangıç enerjisi, gergin etkileşimler, köprü kurulması, değişim süreci ve yeni enerji. Bu sıralamada özellikle ilk iki kısımda smut okumak çok mantıksız çünkü onlar DÜŞMANLAR! Fakat şunu gördüm ki insanlar ne karakter gelişimine ne de olayların akışına önem veriyor. Başlangıç kısımlarında bile olayı cinselliğe yoranlar, ağızlarından çıkan her lafın altında farklı anlamlar arayanlar, her bölüm smut bekleyenler ve daha niceleri. Yanlış anlaşılmasın smuta ve sevenlere karşı bir nefretim yok, okumak isteyen kişilerin kendi tercihi ve gayet nırmal sadece her kitapta smut aramak çok saçma geliyor. Bu kitapta smut yoktu ve bence bu karakterlere smut olmazdı çünkü İklim ve Karza birbirlerine "seni seviyorum" demekte bile çok zorlandılar. Yanlış anlaşılma
Buzdan KıvılcımAdora Yağmur · İndigo Kitap · 20241,477 okunma

☆Erviaa☆

, bir kitap okudu
9/10
·360 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
Louisa May Alcott
8.2/10 · 2.162 okunma
İyi Eşler
9/10
·360 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
Bilmeyen varsa önce kısa bir bilgi vereyim "İyi Eşler" kitabı "Küçük kadınların" devam kitabıdır. Küçük kadınlar kadar bilinmez. Yazım diline gelecek olursak bence çok güzeldi. Kitap soğuk bir kış günü eve girip ellerini ısıtmak veya en sevdiğim kitabı bitirdikten sonra gelen o hoş boşluk hissini tatmak ile aynı tadı veriyor. Küçük kadınların ortamını brn hep çok sıcak, tatlı buldum. Adeta evindeymiş gibi hissettiriyor. Küçük kadınları okuduktan sonra yarım kalan hislerim kaldığı yerden devam etti. Aile ortamının hiç bozulmamış ve kaldığı yerden aynı şekilde devam etmesi beni çok mutlu etti. Ayriyeten ben mi yanlış algıladım bilmiyorum ama kitap 3'üncül bakış yani ilahi bakış açısıyla yazılmasına rağmen kitap boyunca sanki birinci ağızdan okuyormuş gibi bir hissiyat verdi ben bu sebeple çok başarılı yazılmış olduğu düşüncesindeyim. Ayrıca her bir bölüm sanki bir kız kardeşi anlatıyordu ve bu tekrar başa sarıyordu. Bir bölümde hikayenin kahramanı Jo ayrı bir bölümde Amy ana karaktermiş gibi hissettirdi. Fakat buna rağmen bölümler bir bütünlük içerisindeydi aynı şekilde kardeşler çok farklı olmalarına rağmen birbirlerini tamamlıyorlar. Aile bağları güçlü ve güzel işlenmişti. Sıcak bir aile ortamı görmek istiyorsanız listenin başında olması gereken kitaplardan. Anneleri Bayan March'ın kitap boyunca zora düştüklerinde kızlarına nasihat verdiğini okuyoruz ama verdiği nasihatlar ya da onları anlatım biçimi bana eski düşünce yapısını ve kadınların ev hanımı olma durumunu baz alarak verdiği öğütler gibi geldi. Özellikle Meg ile evliliği hakkında yaptığı sohbetler bana o atmosferi az da olsa hissettirdi. (*SPOİLER UYARISI*) En çok tartışma konusu olan o olaya gelirsek. Jo-Laurie-Amy üçlüsünden bahsediyorum. Ben şahsen Laurie ve Amy'yi yakıştırmıyorum. Laurie'nin Jo'nun
İyi EşlerLouisa May Alcott · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20222,162 okunma
Theo Delvin'in Cesaret Tarifi
1 bardak özgüven 1 bardak kararlılık ½ bardak acelecisin birazcık inanç 2 yk Güçlük karşısında dayanıklılık 1 yk dolusu şefkat 1 çk umut
Sayfa 228 - Theo delvin'in Cesaret tarifi
Alıntı