Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar romanı çok bilinen ve okuması zor bir kitap olarak bilinir. Gerçekten bana göre yorucu bir okuma olmasına rağmen buna değecek bir roman. Roman Selim Işık'ın ölüm haberiyle başlayıp şekileniyor. Tanıkların anlatımıyla, Selim'in arkadaslarının, Selim'in yazdığı şarkılar ve açıklamalardan Selim'in hayatına yolculuk başlıyor. Yazar ironik bir anlatımla toplumun bütün alanlarını eleştiriyor. Romanın adı ve konusunun birbiriye çok uyumlu olduğunu düşünüyorum. Çünkü duyarlılığını yitirmeyen ve Selim gibi çok fazla insan var ve bunlar ne kadar uğraşsada tutunamıyorlar. Farklı anlatım tekniği ve konusu ile okunması gereken bir roman.