"Kürtler, hiçbir zaman Osmanlıya inanmadılar. Çünkü Osmanlının gerçek yüzü olaylar içinde görülmüştür.
Onlar yalnız soygun ve savaş getirmişlerdir. Barış yıllarında bile Kürdistan'ı rahat bırakmamışlardır. Hazine mi boşaldı, Kürdistan'a sefer başlatmışlardır. Bu güzelim topraklarda yoksul yaşıyorsak, bunun sebebi Osmanlıdır..."
Uygarlık en barbar metotlarla Dersim'e girmişti.
O, toptu, tüfekti, bombaydı. Kürtlerin diline kilit vurmaydı. Uygarlık, Kürt halkının varlığını inkardı.
Uygarlık, yasaktı, sürgündü.
Uygarlık ölümdü, ölüm!