Kişi her şeyden değil, çok şeyden özgür olur... " özgürlük sadece düşler alanında yaşat!" Kendilik ise, tam aksine, benim bütün varlığım ve varoluşum, benim kendimdir. Kurtulduğum şeyden özgür, gücümün yettiğine ya da denetim altına aldığıma sahip olurum. Kendime nasıl sahip olacağımı bilirsem ve kendimi başkalarına terk etmezsem, bütün zamanlarda ve her koşulda, ben, kendim olurum.
Affetmek sevmektir. O halde madem ki beni seviyorsun ve seni ne kadar sevdiğimi ve nasıl sevdiğimi şimdi bütün manasıyla ve bütün etrafıyla biliyorsun. Niye o kadar mahzunsun?" "Sana bu kadar yakın ve senden bu kadar uzak olduğum için!" der...