Benliği bir “nesne” olarak kanıtlamamız gerekmiyor. Yapılması gereken tek şey insanlara kendi ilişkisellik kapasitesine sahip olduklarını göstermektir. Benlik bireyin içindeki düzenleyicidir ve insanın bir diğeriyle ilişki kurmasını sağlama işlevi görür.
Fakat aslında insanın kendine dair farkındalığı en önemli özelliklerinin kaynağıdır. Ona “ben” ve dünya arasındaki ayrımı yapabilme gücü verir. Ona içinde bulunulan anın dışına çıkarak kendisini geçmişte yahut gelecekte hayal edebilmesini sağlayan zaman tutma becerisini verir. Böylece insanlar geçmişten ders alıp gelecek için plan yapabilirler.