Raskolnikov

Raskolnikov
@ManofocuS
&Fortis Fortuna Adiuvat& youtube.com/watch?v=MLgFQl0...
χ=ထ:χ=Kendi eiyşimin patronuyum
(-i ahmere çalışıYorum.
χ=Bilinmiyor.
SüivaS gezegeninden MaraS gezegenine iltica etmiştir., 17 Kasım 1998
364 okur puanı
Temmuz 2019 tarihinde katıldı
Puan vermedi·64 syf.··
2026 2. kitabı
Verimli bir okuma oldu. Kitabı tanıtmak gerekirse Eros ve ıstırap ikilemi çok farklı bir tezahür meydana getiriyor insanda ve kimseye bir şey kanıtlamak zorunda olmayışın muhtemel yansımasını insanda gösteriyor kapitalin sahteliği yıkılmak üzere olan enformasyon yığınlarında kendini gösteriyor. Enformasyon hazır bir şekilde elimizde olduğunda ve insana yeterince etki etmediğinde anlamsızlaşır ve tüketilir başkaların aynılaştığı bu dönemde yeni bir şeyler başaranlar ancak tercih edilmiş bir farklılığın -disiplin toplumunda tahakküme karşı koyuşun- kendinde oluşun bilincinde olmaktır. Ama bu aynılar yığını içinde büyük cesaret gerektirir. Cesaret gerektirdiği kadar da zekâ gerektirir. Kapitalde ise başkalarının kolayca yaptığı bir şeyi onlar büyük şeyler yaparak kanıtlamalıdırlar. Aksi takdirde narsisiszme düşerler ve toplumdan ayrışıp öteki haline gelirler bundan dolayı depresyondadırlar. Kapital bize özgür olmanın özgürlüğünü verir esasında topum ve hayatın anlamsızlığı insanları sıradanlaştırıp vasatlaştırır. Başka olan dahi bir şeyler başaramadığı ölçüde ötekileşir. Kitap kısaca bunlardan bahsediyor elimden geldiğince enformasyon haline getirebildiğim kadarını getirebildim :) şunu unutmayın sizin beyninizin filtresinden geçmediği müddetçe hiçbir bilgiye hiçbir çıkarıma güvenmeyin (ne kadar doğru olursa olsun. Ne kadar iyi olursa olsun) çünkü size ait değil. Size ait olmayan bir şeyde hak iddia edemezsiniz.
Alıntı
Eros'un IstırabıByung-Chul Han · Metis Yayıncılık · 20191,507 okunma
Reklam
Dolu meal
Puan vermedi·637 syf.··
2026 1. kitabı
·
74 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2026 23:07
Öncelikle uzun zamandır ertelediğim bir mealdi yeterli yetkinliğe ulaşmadan okunulmaması gerektiği kanaatindeyim yaşar Nuri Öztürk'ün net ve ketum bir karakteri olduğu için Kur'an'a inananların inanacaksa da cesur olmaları kanaatinde. Bundan dolayı çeviri de düşünmeye açık. düşünmemizi istiyor ama boş bir düşünme değil bu -iyiye yorarak düşünme- eğer cesaret gibi bir özelliğiniz yoksa ve kötü biri olduğunuzu hissediyorsanız net söylüyorum okumayın. Ama ben iyi biriyim diyorsanız ve iyiliklerin kaynağını Allah'ta görüyorsanız tamamdır aranan kişi sizsiniz bu kitabı okumaya hak kazandınız. Gerçeği seven herkese tek bir tavsiyem var gerçek tek bir yerde değildir bazen bir şarkıda bile bulabilirsiniz :))
Din İslam
Kur'an-ı Kerim MealiYaşar Nuri Öztürk · Yeni Boyut Yayınları · 20171,058 okunma
Raskolnikov'un hatası
Puan vermedi·704 syf.··
2025 9. kitabı
·
37 günde okudu
·
Okunma: 24 Temmuz 2025 18:17
Kitap bir bitin ölümünün dahi sorgulanmaya değer olduğunu anlatıyor. Ya Lizeveta ona ne demeli? Raskolnikov'un çektiği acı. Onun cinayeti işleyenin şeytan olduğunu kabul etmesi: aslında orada kendi kendini öldürdüğünü kabul etmesi. Böyle bir şey yapma cüret ve cesaretini nereden buldu? "— O zaman şunu anladım, Sonya. İktidar, ancak eğilip onu almak cesaretini gösterenlere verilir. Bir tek şey söz konusuydu burada, cesaret! Böylece hiç kimsenin, hiçbir zaman düşünmediği bir şey geldi aklıma! Evet, hiç kimsenin! Bütün bu saçmalıkların yanından geçerken, hiç kimse bunları kuyruğundan tuttuğu gibi, “cehenneme kadar yolunuz var,” deyip fırlatıp atmaya cesaret edememişti; evet, gün gibi açıktı bu! Ne kimse cesaret edebilmişti böyle bir şeye, ne de şimdi eden vardı! Ben… işte bu cesareti göstermek istedim ve… öldürdüm… Ben yalnızca cesaret göstermek istedim, Sonya, hepsi bu!" Yaşadığı çağın insanı olmadığını biliyordu kahramanımız eşitsizlik üzerine yazdığı deneme her şeyi açıklıyor da zaten. Ona göre büyük insanlar insanlık adına büyük işler yaptıklarında bunun etik değerlerini sorgulamıyorlar. Tıpkı Hz Muhammed (sav) gibi yaptığı eylemde maddi bir çıkarı olmadığı düşünülebilir. Muhammed peygambere (sav) atıfta bulunurken yeterince araştırmadığı belli oluyor o ki yalnızca yaradanın isteğini yerine getirdi yaşadığı kavmi daha ahlaklı yapmak için uğraştı. Dostoyevski üstünkörü yaptığı atıfta haklı değil. Raskolnikov cinayeti işlerken bencilce sebepler uğruna olduğunu itiraf ediyor yani şu ki: sadece bunu yapma imkan ve kabiliyetine sahip olduğunu kendine göstermek istemişti. üstün insanlara nadir rastlanır ve pis işleri yapmaktan hiç de gocunmazlar aksine bunu bir görev bilirler akıl ve ruh bakımından kim daha sağlıklıysa insanlar üzerinde erk sahibi olan odur kimin daha çok
Edebiyat
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,4bin okunma
hangimiz sevmedik çılgınlar gibi
8/10
·1025 syf.··
2025 7. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2025 14:33
Spoiler!!! youtu.be/TaTeZJib-MA?si=... Başlıktan da anlaşıldığı üzere Mitya kardeşimizi anlıyor saygıyla yad ediyorum. O ki aşkı için özgürlüğünden vazgeçip ömrü boyunca ıstırap çekmeyi kabul etmiştir. Öncelikle ekmek cumhuriyetinden bahsetmeliyim burayı anlamazsak kitabı yeterince anlayamayacağız. bu cumhuriyete mensup kişiler özgürlük kavramından çok uzaktırlar İsa'nın bahsettiği yüksek değerlere mensup kişiler onlar olmasa gerek. Ekmeği özgürlüğe tercih ettikleri için sefillik içinde yaşarlar. Oysa ki İsa kırk gün aç kalmış şeytan karşılığında tüm dünya krallığını teklif etmiş o ise reddetmiştir büyük engizisyoncu kısmında yeterince irdelenir bu durum. Ruhun ölmezliğine inanmıyor musun? İçten içe inanmıyorsun. Kölelik efendilik düzenine tanrısal insan olmaya çalışıyorsun. Doğayı alt edebileceğine inanıyorsun ve onu her yendiğinde büyük bir haz alıyorsun. Mutluluk ve zevkin bu dünyada olduğunu sanıyorsun kısa anlarla 'bir yudumluk' aşklarla yaşıyorsun Tanrıya övgüyü ruhun ölmezliğini büsbütün unutmuşsun ekmeğe inanıyorsun gerçek özgürlüğe ve mutluluğa inanmıyorsun ekmeğini alıp özgürlüğünü veriyorsun efendin sana fakr-u zaruret'i layık görüyor sen bunu göremiyorsun. Tüm insanlık nasıl doyacak ki? Sorusunda tıkanıp kalmışsın. Doğayı alt edip tüm insanlığı doyursalar da bir yanımız aç hazımsız saldırıyoruz ekmeğe ekmek düzenine. Özgürlüğü, kendimize vererek bu dünyaya bir daha mı geleceğiz diyerek yok ediyoruz. Tanrıyı reddederek. Tüm ahlak kurallarımızı görevlerimizi görgü kurallarını yok etmeye gerek yok. Sadece 'Tanrı yok' dememiz yetiyor. İnsan kendine inanmaya başlıyor 'iyi' olmaya başlıyor kendine övgü yazıyor. Tanrıya övgü kayboluyor narsistleşiyoruz. Zorbalaşıyoruz. Tanrıdan uzaklaştıkça. Yamyamlığa dönsek büsbütün buz gibi kötü olsak
Edebiyat
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma
neden gittin..kalbim yanıyor!
Puan vermedi·176 syf.··
2025 2. kitabı
Az önce ben ne okudum? niye daha önce okumadım diye kendi kendinizi durduk yere kederlendireceğiniz bir kitap. hatta kitabı okurken bağırdım: ''Lan ne kıyafet alıyorsun tutup götürsene kızı!''diye okuduğuma ziyadesiyle memnunum ilerde böyle ahmakça hatalar yapmam! tutup götürürüm kolundan kızı diye düşünüyorum. makar devuşkin'e gelince kendimde oldukça iz bulduğum bir karakterdi iz bulmasam bu kadar tepkisel olur muyum diye düşünmüyorum değil ilerideki ben :) dikkate almalısın bence. İyice okuduğum bir kitap oldu başka bir kitabı böyle 'iyice' okur muyum? Bilmem. bakalım hayat bizi devuşkin gibi yerden yere vurur mu yoksa varvara gibi alıp başımızı zengin karıya mı kaçarız orasını Allah bilir ama ben kalbimin sesini dinlememi niyaz ediyorum Allah'tan, paranın sesini değil. Ne kadar fakirlik çekersem çekeyim... Dostoyevski'nin bu romanı öyle ucuz ve mutlu Büşra Alkoç aşk romanlarına benzemez insanı sarsar gerçeği yüzüne vurur. Kendinden izler bulursun izler durursun duvarları. O yüzden bir not: ''Vakit varken tomurcukları topla zaman hala uçup gidiyor ve bugün gülümseyen bu çiçek yarın ölüyor olabilir.''
Edebiyat
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Kapra Yayıncılık · 202277bin okunma
Reklam