...bizler öksüzüz ve bunu işitmek istemiyoruz, her
yerde baba ve anne arıyoruz kendimize,
Gökyüzünde bile bize bu vaat ediliyor ve bizler
ahlak düzeninin bizi varlığımızı sürdürmeye
mecbur ettiği bu uçurumların dibinden
sesleniyoruz onlara. Gelecekteki evrende yitik
kitle olmayacak; insanların hepsi mutlu olacağı
için değil, kitle olmayacağından. Yüz milyon
insanla yeryüzü cennet olur; yeryüzünü kemirip
duran ve pisleten milyarlarla ise bir kutuptan
diğerine uzanan bir cehennem olur, türün
hapishanesi olur, evrensel işkence odası olur,
kendi pislik ve süprüntüleri içinde hayatlarını
sürdüren mistik delilerle dolu bir çirkef kuyusu
olur. Kitle düzenin günahıdır, ahlakın ve imanın
alt-ürünüdür, düzeni, ahlakı ve imanı mahkûm
etmeye bu kadarı yeter, çünkü bunların tek
yaptığı, insanları çoğaltmak ve onları böceğe
çevirmek.