Halil Cibran okurken sorgulatıyor gerçekten bi cümle okuyup acaba burda ne demek istiyor diyip düşündüğüm çok oldu.Bu kitap aforizmalardan oluşuyor.Bu tarz kitapları bir solukta okumayı pek sevmiyorum başucu olabilecek güzel bir kitap birçok satırın altını çizdim ama bazı cümleler tekrar ediliyor gibi geldi acaba sadece bende mi böyle oldu bilmiyorum.Yine de çok sevdim Halil Cibran okumaya devam edeceğim.
İnsancıklar kitabı Dostoyevski’nin ilk eseri ve o zamanlarda büyük yankı uyandırmış bir eser. Kitap katip Makar Devuşkin ve Varvara Alekseyevna’nın birbirlerine yazdığı mektuplardan oluşuyor.Makar açıkça söyleyemese de Varvara’ya aşıktır,sürekli onun için endişeleniyor kendinden çok onu düşünüyor.İki karakter de yoksul ve toplum içinde hor görülen,utangaç, iyi kalpli insanlar.Mektuplar o kadar samimiydi ki bi yandan gülümseyerek okusam da üzüldüğüm de oldu Makar her şeyi kafasına takıyor en küçük şeyi büyütüyordu kendi derdi bitmez gibi Varvara’nın da dertlerini kendi derdi gibi sahipleniyordu. Bu kadar akıcı bir kitap olmasına şaşırdım hiç sıkılmadan merakla okuduğum bir kitap oldu.Henüz Dostoyevski’nin bir kitabını okumadıysanız başlangıcı bu kitapla yapmak en doğru tercih olur sanırım.