Çocukluğun aynı , koruma altında bir dönem olarak tarihsel açıdan geç, okulun devreye girmesiyle Avrupa'da on altıncı-on yedinci yüzyıl civarında ortaya çıktığını biliyoruz. Ancak yirminci yüzyılın ortalarında bile, özellikle de bizim topraklarımızda, sorunlu dönem özelliğini korumaya devam ediyor. Özellikle de savaş sonu doğan o nesil için. O dönemin mantığına göre çocuk, henüz büyümemiş, küçük bir yetişkindir sadece. Büyüklerin eski kiyafetlerini giyer ve altı-yedi yaşına gelip ailenin işgücüne katılabilecek hale gelene kadar kenarda bekler.