Sevinç

Sevinç
@Mayisspapatyasi
Köre renk sağıra ahenk anlatılmaz. Güzeli güzele söyle ki mana incinmesin...
8/10
·128 syf.·
2017 4. kitabı
Kitabı henüz bitirdim ve bıraktığı etkiyle kaleme, kağıda sarıldım. Bazı kitaplar vardır tam yüreğinize dokunur ve etkisinden kurtulup, gözünüzden kopup bağımsızlığını ilan eden gözyaşlarınıza engel olamazsınız. Bunun gibi kurgu olduğunu unutturup, böyle hisler yaşatan kitapları seviyorum. George ve Lennie hayatlarını idame ettirmek için, ırgatlık yapan iki zavallı, evsiz, gezgindir. Çok nadir görülen ve çıkarsız bir dostlukları vardır. George ufak tefek, zeki bir adam. Lennie ise koca cüsseli, hayvani ve orantısız bir güce sahip, zeka geriliği olan bir karakter. George sürekli olarak yeni işler bulur. Ama Lennie bir şekilde başlarını belaya sokup, işten atılmalarına sebep olur. Arada ondan kurtulmak istediğini söyleyip isyan eder George. Ama anında pişman olur, yumuşar. Tıpkı bir anne şefkatiyle üzerine titrer, arkasını kollar, sahiplenir Lennie ' yi. Fareler ve İnsanlar, birbirine tamamen zıt iki insanın tuhaf dostluğu. Yahya Kemal Beyatlı ' nın bir sözü vardır ; " İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar. " Evet, bu söze kitapta fazlasıyla şahit oluyorsunuz. George ve Lennie ' nin hayata tutunmalarına sebep olan hayalleri vardır. Kendilerine ait, dışlanıp horlanmadan yaşayacakları bir ev ve arazi sahibi olmak. Tabi birkaç tavşan da olmalı. Çünkü Lennie ' nin tuhaf bir hastalığı, takıntısı vardır. Yumuşak şeylere dokunmayı, okşamayı çok sever. Ama gücünü kontrol edecek bir zekaya sahip olmadığı için, severken, okşarken öldürür fareleri ve diğer canlıları. İnsan en büyük zararı en çok sevdiklerine verir, sözü tam bu duruma uygun. Çok ince bir kitap olmasına rağmen dolu dolu bir hikaye. Yoksulluk, ırkçılık, dostluk, vefa, hırs, masumiyet, saflık... gibi konulara değinmiş, zengin içerikli bir kitap. 1930' lu yılların Kaliforniyasında yaşanan insanlık ayıbı
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
Sevinç
Lennie....🥺🥺🥺
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
5/10
·72 syf.··
2021 9. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2021 23:40
Haruki Murakami, çok merak ettiğim yazarlardan biriydi. Bu kitabıyla başladım ve devamını getirebileceğimi sanmıyorum. Benim gibi edebî eserleri sevenlerin uzak durması gereken bir kitap. Yüreğime dokunamadı bir türlü. Ütopik, fantastik kurgunun dozu biraz fazla mı kaçmış sanki?
Tuhaf KütüphaneHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20173,560 okunma
Sevinç isimli okura yanıt verildi
Sevinç
Bende benimle aynı düşünen birini görünce bi sarilasim geldi 🤭🥰 keyifli okumalarimiz cokkk olsun🌼💗 Sevgiler 🌸
5/10
·72 syf.··
2021 9. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2021 23:40
Haruki Murakami, çok merak ettiğim yazarlardan biriydi. Bu kitabıyla başladım ve devamını getirebileceğimi sanmıyorum. Benim gibi edebî eserleri sevenlerin uzak durması gereken bir kitap. Yüreğime dokunamadı bir türlü. Ütopik, fantastik kurgunun dozu biraz fazla mı kaçmış sanki?
Tuhaf KütüphaneHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20173,560 okunma
Sevinç
Maalesef bende cok pişman oldum içinde ki alıntılar güzeldi belki ama kitabi saygısızlık olmasin diye zorluklarla bitirdim ve bir daha Murakami okuyacağımı sanmıyorum...
9/10
·656 syf.··
2016 16. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 17 Nisan 2016 21:47
- Hafiften Bir Spoiler - Kitabı okurken ilk başladığım anda içimde oluşan duygular ile bittiği anda oluşan duygular maalesef çok farklı, maalesef okumam zevk olarak içimde biraz azaldı. Yazarın gelişme bölümünde çok çok fazla oluşturduğu soru işareti ile finalde aldığımız hatta alamadığımız cevaplar sayesinde sanki "Lost" dizisini tekrardan izledim ve o finali hatta son 1-2 sezonunu izledikten sonra içimde oluşan hoşnutsuzluğu tekrardan yaşadım diyebilirim. Kitabı çok beğendim ama beğendiğim kadar da hiç beğenmedim. Murakami, romanında birçok konu dalı ve göndermeler ile tempoyu hep yüksek tutuyor ama final bölümünde artık bana göre özellikle de son 100 - 150 sayfada tempo bariz bir şekilde irtifa kaybediyor ve bu durumu hissederek okuyoruz. Yazarın romanın sonunu okuyucuya bırakma fikri bir yana atılan düğümlerin, oluşan şoru işaretlerinin ve kullanılan metaforların tam olarak netleştiğini ben dahil bana göre kimse söyleyemez; hatta Murakami de kitabın tam olarak anlaşılması için birkaç kere okunması gerektiğini söylemiş; okuyacak mıyım tabii ki de hayır; ama diğer Murakami kitaplarını kesinlikle okuyacağım. Roman içindeki kedi bölümleri bir kedi manyağı olarak çok hoşuma gitti ve içimdeki kedi sevgisi daha da bir pekiştirildi diyebilirim özellikle de sokak kedileri hakkında Murakami'nin verdiği birkaç mesaj da çok iyi idi ve keşke herkes sokaktaki canların farkında olabilse diye düşünüyorum. #7274601 Karakterlerin hepsinin tamamen orijinal olduğu ve çok kuvvetli kişiliklerinin olduğu bariz bir şekilde belli oluyor özellikle de Nakata, hakkında oturulup uzun uzadıya konuşulacak bir karakter, bir kitap karakteri ancak bu kadar sevimli, içten ve sempatik olabilirdi; aynı şekilde de Hoşino karakteri ayrı bir güzel ve her insana bu şekilde
Teknoloji
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Sevinç isimli okura yanıt verildi
Sevinç
Demek ki tarzi böyle demekten baska bişey diyemicem... Ama sanırım ben başka kitabini daha okuyamicam...