Tıpkı dünyanın kendi gördüğümüz gibi olduğunu düşünmemiz gibi,insanların da onları hayal ettiğimiz gibi olduklarını düşünürüz.Ne yazık ki bu ikinci durumda algı ve gerçeklik arasındaki uyuşmazlığı kanıtlayacak bilimsel bir deney mevcut değil.İnsanlar konusundaki bariz yanılgı ihtimali fiziksel dünya algımızdakinden çok daha büyük olsa da,kendi psikolojimizi safça diğer insanlara yansıtırız.Bu şekilde herkes kendisine,tamamen yansıtma üzerine kurulu bir dizi hayali ilişki yaratır.