Efendimiz (sav), Tebuk'te iken Şam taraflarında taun (veba) hastalığının ortaya çıktığını duydu. Bunun üzerine, "Bulunduğunuz herhangi bir yerde taun zuhur ettiği zaman oradan çıkmayınız, kaçmayınız. Taun zuhur eden yere de sakin yaslasmayiniz!" diye buyurdu.
Efendimiz (sav), tıpta mühim bir yer işgal eden "karantina" usulüne ta o zamandan isaret buyurmuştur.