Bu sene okuduğum Varolusculukla ilgili kitaplar üzerine, kendimi bulacağımı ümit ettiğim bu kitabi aldım. Fakat sonu hüsran oldu, yarida bırakıyorum. Farklı insan davranışlarını ve bu davranışlar altında yatan psikolojik, ruhsal temelleri anlatmasi/aydinlatmasi açısından begenilebilir. Fakat, anlatılan davranış biçimleri davranış olarak değil, insan türü olarak ele alınmış ki bu beni çok rahatsız etti. Şunu sordum kendime sik sık, bu şekilde davranan insan en sonunda illaki böyle mi davranır, bu modellerin birbirine girmiş karışmış hali yok mudur? Bu davranışların alt yapısında başka da sebepler bulunamaz mi? (Ki bulunabildigini önceki okuduğum kitaplardan da öğrendiğim kadarıyla söyleyebilirim). Bir de şu; hadi tamam insan modelleri ve davranışları böyle kabul, peki bunun sonucu, tedavisi, insanin kendini nasıl tamir edebileceği.. yada bu davranışlar hep mi kötü.. Velhasıl kelam, çok yüzeysel ele alındığını düşündüğüm eksik bir kitap kalmış bir kitap gibi geldi bana.
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma
Narsist insan, aslında kendi anne-babasinin narsisizminin ürünüdür. Bir başka deyişle, vaktiyle kendi anne-babasi onu kendi uzantısı gibi algilamis olduğu için kendisi de diğer insanları öyle algılar. Bu nedenle kendi boşluğunu bir diğer insanla gidermeye çalışır ve bunun sevgi olduğuna inanır... Narsist eğilimi olan insanlar daima birbirlerini bulurlar. Çünkü özerk ve bireylesmis bir insan bu tür bir ilişkiyi zaten sürdüremez.