İnsanın iradesini elinden alır da ondan.Seni yönetmeye başlar,mantık kaybolur,doğru dürüst düşünemezsin bile.Birine âşık olmak,gözü bağlı olarak,bir uçurumun kıyısında yürümek demektir.Başına neler geleceğini hiçbir zaman bilemezsin.Sonu ölüm de olabilir,cinayet de,intihar da.
GÖZLERİ
Sanki hiç bir şey uyaramaz
İçimizdeki sessizliği
Ne söz,ne kelime,ne hiç bir şey
Gözleri getirin gözleri!..
Başka değil,anlaşıyoruz böylece;
Yaprağın daha bir yaprağa değdiği
O kadar yakın, o kadar uysal
Elleri getirin elleri!..
Diyorum,bir şeye karşı komaktır günümüzde aşk;
Birleşip salıverelim iki tek gölgeyi...
Ömer Edip CANSEVER
(ünlü şairlerin en güzel aşk şiirleri/birinci kitap)
'Peki sana emanet ettiğim iki damla yağ nerede?' diye sormuş bilge.
Kaşığa bakan delikanlı, iki damla yağın dökülmüş olduğunu görmüş.
'Peki,' demiş bunun üzerine bilgeler bilgesi, 'sana verebileceğim tek bir öğüt var:Mutluluğun gizi dünyanın bütün harikalarını görmektir, ama kaşıktaki iki damla yağı unutmadan.