Geçmişlerini arayan, artık gerçekten var olmayan geçmişe boğuk sorular yönelten bu gölgeler onların kendisi değil miydi? Gölgeler canlanmak isteyen ama bunu artık başaramayan gölgeler...Ne kadın eski kadındı ne de adam eski adam...
Maşa' yi görseniz tanıyamazsınız annecim onu ben bile tanıyamıyorum.Sevimli ince tavirlari yaninda o kendine güveni, şıklığı hatta sosyete edasi ve güler yüzlülüğü nerden kaynaklanıyor acaba? Sonra bütün bunlar yapmacıksız. Hoş, cana yakın. Herkes ona hayran . Ben bile seyretmeğe doyamıyorum.Eğer elimde olsaydi onu daha cok severdim.
O hayatımda hiçbir şeyi değiştirmeden, her anıya, her izlenime kendinden başka hiçbir şey katmadan sevinçlerle dolu koca bir yaşam açmıştı önümde.Çevremdeki her şey çocukluğumdan beri sessiz,sakindi,aynı şeylerin ses çıkarmaya başlaması ve birbiriyle yarışır gibi mutlulukla doldurarak ruhuma girmek istemesi için sadece onun gelmesi yetmişti.