Ah sevdiceğim,
Sen bilseydin
Sevmek savaşmaktır.
Vazgeçmek değil!...
İste o zaman olmazdı gözümde yaşlar.
Yüreğimi yerinden söküp vermezdin ellerime,
İşte o zaman gelirdi asıl kırlangıçlar.
Yuva yaparlardı gönül evine...
Ah sevdiceğim,
Sen bilseydin sevmek, beklemektir.
Ölse bile,ölecekse bile.
Oldurmaktır...
Sevmeyi yük edip gözlerine,
Uyanık kalmaktır.
Sen,
Ah keşke sen bilseydin.
Sevmek,ne kadar kaçarsan kaç
Yine de sevdiğine varmaktır.
Ah sevdiceğim,
Sevdiğini bile bile
Sevdadan geçmek,
Sevilene tuzaktır.
Girmeseydin
Sevmeseydin
Sevdirmeseydin
Gitmeseydin!
Bilir mısın?
Sensiz geçen her saniye,
Sevgiliye yasaktır.
Ah sevdiceğim,
''Peki insanlar nerde?'' dedi küçük prens. '' İnsan kendisini çölde çok yalnız hissediyor.''
''İnsanların içinde de öyle hissedersin.'' dedi yılan. ''Arada pek fark yoktur.''