Öncelikle eğer ki Zweig okumaya Satranç kitabı ile başladıysanız sonrasında okuduğunuz eserlerde aynı tadı heyecanı bulamayabilirsiniz. En azından benim için öyle oldu . Bir günde okunabilecek bir eser ama yavaş yavaş okumayı sevenler günlere yayabilir . Eseri aşırı sevdim kesin okuyun diyemem sadece sonu gerçekten şaşırtıcı ve açıkçası böyle olmasını beklemiyordum . Sebebi ne olursa olsun bana göre hiç kimse bir suça teşvik edilmemeli ve onda hayat bulmamalı sonunda iyiliği bulsa dahi … Ve son olarak kitabın en kıymetli cümlesini bırakıyorum , okumak isteyenlere iyi okumalar …
“Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.”
Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.
Sayfa 69 - Türkiye İş bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu