Öğretmenin, öğretmenlik için önce kendini tanıması ve kendinden yararlanmasını öneriyorum, çünkü böylelikle kendi hayatından güçlü öğretiler çıkarıp bunları kullanabilir. Bu yüzden öğretmen önce kendine yönelir, kendinde arar ve kendinde bulmaya çabalar, diyorum. Kendine yönelmenin bir tezahürü de kendini arıtmaktır. Zira Hacı Bektaş Veli'nin de dediği gibi, insan kendisini arıtmadıkça başkalarını arıtamaz.
Usta öğretmen olmak için öğretmenin kendi içine yolculuğu da yetmez. Çevreyle de bütünleşmek gerekir.
Cevrenin bir parça olmak, çevrenin hem öznesi hem de nesnesi olakla mümkün olur.
Eğtimde hangi konumda olursak olalım, önce kendimiz üretmeli ve yaratmalıyız. Kendimizden hareket etmeden, başkalarını takip ederer hayata geçirilen projelerin başarı şansı az olur.