Bu dünyada her şey yarım kalır. Bu nedenle, bir yere varmaktan ziyade yolda olmak daha mühimdir. Neden ve neticeden değil niyetinden sorumlu insan. Kesilse nefesi, yarım kalsa da menzili, niyeti dahilinde yolu tamamlamış sayılır
"İşte ben, sana olan ihtiyacımla sana tevessül ediyorum. Mümkün olmayan bir hal ile sana nasıl tevessül edeyim? Sana gizli olmayan halimi sana nasıl şikayet edeyim? Kalbimdeki sence bilinen sırlarımı sana nasıl açıklayayım? Benim ümit ve beklentilerim, elçilerin hükümdara yürüyerek gelmeleri gibi sana geldiği halde nasıl ziyana uğrarım? Benim durumum seninle var ve sana dönük iken nasıl güzel olmaz?"
O büyük ve muazzam zamanda unuttum Kanatlarım çok oldu üşüyor benim
Bu beyaz ıssızlıkta göğsüme düşüyor
Bu yüzden eğik boynum.
Bir kuşun anısı kalmış bende, saklı
Bundan gözlerimdeki kayalık, İçimdeki serseri buzullar
Dürtme içimdeki narı
Üstümde beyaz gömlek var.
Yine akşam, yine gurbet, yine başımda efkâr Ve yine içimde şarkılı sesin
Gözlerimde çizgi çizgi duraklar,
Duraklarda hayâl meyâl sen misin?
Sen misin yanyana gezemediğim?
İnce sitemini sezemediğim,
Sırrını bir türlü çözemediğim,
İçimdeki çetin sual sen misin?
Yavuz Bülent Bâkiler