İlerleme.. İnsanların kendi kendilerini kandırmak için uydurdukları bir şey. Yaşamda hiçbir anlam, hiçbir mantık yok. Kölelik olmadan ilerleme olmaz. Azınlık, çoğunluğun üzerindeki gücünü ve kontrolünü kaybederse, insanlık olduğu yerde sayar. Hayatımızı kolaylaştırmak, çalışmalarımızı azaltmak istediğimizde tüm yapabildiğimiz, işleri biraz daha karmaşık hale getirmekten, daha da fazla çalışmaya yol açmaktan başka bir işe yaramıyor. Fabrikalar ve makineler daha fazla makine yapmaya neden oluyor.. Bunlar ne kadar aptalca! Tüm dünyanın mujiğe, tahıl üreticisine ihtiyacı var, oysa sürekli fabrika işçileri artıyor. Yiyecek, insanın doğadan emeğiyle alabileceği tek şeydir. İnsan ne kadar az isterse, o kadar çok mutlu olur. İstekleri arttıkça da hem özgürlüğünü, hem de mutluluğunu kaybeder.