Ama insanın muhteşem tarafı budur; sil baştan yapmaktan vazgeçecek kadar umutsuzluğa veya tiksintiye kapılmaz asla... Çünkü böyle yapmanın önemli ve yapmaya değer olduğunu çok iyi bilir.
Ne güzel seviyorsun sen öyle
Gözünde ne bir gelecek var ne bir vuslat
Bekliyorsun ama hiçbir şey beklemeden
Bir göçüğün altında yardım bekler gibi
Kızamazsın, geç gelse de hiç gelmese de
Ama o toz dumanın içinde bekliyorsun gene de
Karşılıksız verebilirsin neyin varsa
Ne vereceğim diye düşünmez seven
Sen ne veriyorsan ona, oda verebilir
Seven bir yolunu bulur gelebilir
Öyle senin için ölürüm demek gibi değildir bu
Çünkü insan hiç tanımadığı bir insan için bile pekâlâ ölebilir
Birisi için ölmek kıymetlidir, ama sevmek için yetmeyebilir
Gerekirse öldürmen gerekir sevdiğin için
En masumunu, en günahsızını ve sonunda dipsiz vicdan kuyusuna
İşte buna bile düşmeyi göze alabilmek gibidir
Ticaret oyunu değildir bu, üçle beşle hesap olmaz
Burada sonsuzlarla işlemler yapılır
En mutlak görünen zaman bile arkasını döner sana
Yarın, öbür gün, haftaya, seneye diyemezsin ilelebet sende kalır
Gece gündüz, her saate alarm kurmuş gibi
Beyninin içini kemirir, bir ağaçkakan kakarcasına
İçindeki sevgin bitebilir bir noktada, yara bere kalırsın
İşte tam orda onun sevgisine ihtiyaç duyarsın
Gelirse dünün yarının bir olur acılarını kusarsın
Gelmezse işte o noktada sınavın başlar
Geçmesi zor bir sabır testidir bu
Teselli peşlerinde koşmayacaksın
Öyle sağı solu yıkmakla da olmaz
Erdemli bir şekilde beklemektir sabır