Allah'ım bana dünya nimetlerinden üç nimeti sevdirdi. Birisi, güzel kokuyu severim. İkincisi kadını severim. Kadın annedir, zira insanın ilk okuludur, terbiye mektebidir, insanı o yetiştirir. Üçüncüsü, nimetlerin nimetini namazda buldum. En büyük zevkim, en büyük huzurum namazdadır...
Bu insan denen şey, ne garip, ne değişik bir mahlûktur! Bu gibi manzaralar, insanın, cismiyle değil, ruhuyla insan olduğunu gösterir. Ve gönlüyle ruhuyla yaşayan insan, insandır.
"Oğlum, gözünü temiz tut, nâmahreme, yabancı kızlara bakma. Gözünü günahtan, hasetten, kötü bakmaktan koru... Sözünü temiz tut, günah sözler, çirkin sözler, kaba sözler söyleme... Özünü temiz tut, niyetin iyi olsun, ihlâslı, samimî ol; hasetlik, fesatlık yapma..."
Kitap, okunmak ve amel olunmak; bir reçete ise tatbik edilmek için yazılır. Kütüphaneler dolusu kitap veya dolaplar dolusu reçete olsa, kullanılmadıktan, başkasına verip faydalandırmadıktan sonra neye yarar?