Bir oyun terapisi esnasında tutulan kayıtlardan elde edilip bir kitap haline getirilen bu eseri Alandaki hiç bir profesyonelin okuma zevkinden uzak kalmasını istemem. En son okuduğum dünya klasiklerin de bu kadar yoğun bir duygu yaşamıştım ve hic bir Alan kitabından bu kadar etkileneceğim aklıma gelmezdi.
Dibs'in DünyasıVirginia M. Axline · Kuraldışı Yayınları · 199742 okunma
İnsanlarla oynamamalı. Bir yerleri var, bir ince yerleri, işte oraya değmemeli..
İnce Memed serisinin henüz çeyreği bitti ama zannediyorum ki bende zuhur edenlerin etkisi hiçbir zaman nihayete ermeyecek. Bir haksızlık, adaletsizlik yahut zulüm gördüğümde, Memed’ in gözlerindeki o parıltı gelip çökecek gözlerimin tam orta yerine ve parıl parıl parıldayacak. Parıldayacak ki İnce Memedlerin ölmediğini, İnce Memed ‘in bir insandan öte olduğunu anlayacaklar. İşte o zaman insanlarla oynayamayacaklarını, o ince yerlerine değmemeleri gerektiğini anlayacaklar.
• Ortalıkta horultudan geçilmiyordu. İçleri rahat uyumayanlar horlar.
Bir yanda Çukurova diğer yanda Türkiye, bir yanda köylüler diğer yanda işçiler, bir yanda ağaların toprakları diğer yanda patronların fabrikaları, bir yanda yanaşmacılar diğer yanda yalakalar ülkenin en güzel yerlerinden horultular yükselirken, en varoş yerlere sessizlik hakim, iki tarafta rahat uyuyamıyor ama bir taraftan horultular yükseliyor…
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,5bin okunma
Bazen insanı bu kadar derinden etkiliyen ,ustaca yazılmış ve varlığından bir şeyler barındıran eserler ile bu kadar geç tanışmaktan derin üzüntü duyuyorum. İyi ki daha geç olmadan tanışmışım...
Ne diye bilirim , yaza bilirim Gerçekten de bilmiyorum.. Aklıma Kafka'nın"Eğer okuduğumuz bir kitap bizi kafamıza vurulan bir darbe gibi sarsmıyorsa, niye okumaya zahmet edelim ki?" sözü geliyor aklıma. İşte Bu kitap kafkanın bahsetmiş olduğu o darbeyi indiren kitap..
Hayatta bazen zor kararlar vermemiz gerekebiliyor. Girilen bir yolun neticesi olumlu ise payeyi kendimize verirken hatalı kararlarımızın müsebbibini -genelde- dışarıda arıyoruz. Ya da içimizdeki şeytanda... Kainatın sığdığı bu küçük bedenlerimizde her milisaniyede milyonlarca olay gelişmekte, süregelmekte. Bu milyonlar ile ifade ettiğimiz tüm eylemlerden biricik tanesi de "sevmek". İnsan galaksisinin yegane hissi. Sevmek bizden, bizim elimizden. Dün sevdiğimiz kişilere yada şeylere sonradan oluşan hissizliğimizin sorumlusu o şeytan mı acaba? Bundan da emin olamıyorum.
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,2bin okunma
Bir an emin olamayıp acaba Aşkın Celadı ve diğer psikoterapi öyküleri kitabını mı okuyorum diye şüpheye düşüp kitabı kontrol etmiştim. Yalom kendini bu kitap ile çok tekrarlamış.