Hayatı doğru yaşamanın bir tek yolu vardır;hayata doğru anlam vermektir. Niçin var olduğumuz sorusunu doğru cevaplandırmadan, doğru bir hayat yaşamamız mümkün değildir çünkü.
Allah Tealâ:”Habibime tâbi olun!”buyuruyor.İşte O’na tabi olmaktan sevgi doğuyor.İttiba’ın en kuvvetlisi de Zikrullahtır.Kul ne zaman ki Allah’ı zikreder hemen arada bir münasebet hasıl olur. Bu münasebetten de sevgi doğar. Sevgi gittikçe artarak insanın içini, dışını kaplayınca kalpte itmi’nan (şüphesizlik) ve cezbe hasıl olur.