Kitap ikinci dünya savaşı sırasında Almanların Fransa'yı işgal etmeleriyle başlayan ve iki kız kardeşin yaşam mücadelelerini konu alan harika bir kitap. İnsan bu tür kitapları okuyunca yeryüzünde ne kadar çok kötülük olduğunu düşünüyor. İlk elime aldığımda açıkçası daha çok bir aşk romanı olduğunu düşünmüştüm. Ama okuyunca sizi o kadar çok sürüklüyor ve etkiliyor ki elinizden bırakamıyorsunuz. Bitirdikten sonra da etkisinden kurtulamıyorsunuz.
Bence imkanınız varken hemen okuyun.
Bir ağaç budanıp da tepesi kesildimi köke yakın bir yerinden yeni filizler sürgünler verir. Bunun gibi henüz ömrünün baharında hastalanıp ölüm yatağına düşen bir ruh da çokluk ilkyaşam günlerine ve sezgilerle kıpır kıpır bir çocukluk çağına döner sık sık sanki orada yeni umutlar keşfedecek ve kopan hayat ipliğini yeniden birbirine tutturacaktır.