"Bizi bir araya getiren şey, acı çekmemiz. Sevgi değil. Sevgi akla boyun eğmez, zorlandığında da nefrete dönüşür. Bizi birleştiren bağ seçilebilir bir şey değil. Biz kardeşiz. Paylaştığımız şeylerde kardeşiz. Hepimizin tek başına çekmek zorunda olduğu acıda, açlıkta, yoksullukta, umutta biliyoruz kardeşliğimizi. Biliyoruz, çünkü onu öğrenmek zorunda kaldık. Bize birbirimizden başka kimsenin yardım etmeyeceğini, eğer elimizi uzatmazsak hiçbir elin bizi kurtaramayacağını biliyoruz."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Yirmi yaş dolaylarında öyle bir an vardır ki, yaşamın geri kalan kısmı boyunca ya herkes gibi olmayı, ya da farklılıklarını erdeme dönüştürmeyi seçmen gerekir."
Halil Cibran'ın okuduğum ikinci eseri.
İlk olarak Ermiş'i okumuş ve çok etkilenmiştim. Ermişin Bahçesi için onun devamı niteliğinde diyebiliriz. Başkahramanımız El Mustafa'nın seneler süren yolculuktan sonra anne babasının gömülü olduğu bahçeye geri dönüşünü, müritleriyle bir araya gelince onlara: varlığı, tanrıyı, insanlığı, hayatı ve birçok kavramı aktardığı hoş sohbetlere konuk oluyoruz. İlk eser kadar etkilenmesem de sevdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Halil Cibran; kitaplarında hayata, insanlığa dair görüşlerini bizlere aktarırken ders niteliğinde mistikleriyle yaşamımıza dokunmaya çalışıyor. Kitabın kısa olması ve şık kapak tasarımı insanları büyülerken içinde geçen diyalogların okuyucuyu, yazara hayran bırakacağını düşünüyorum. Okuduğum bütün satırlar beni derinden etkiledi. Eseri okurken kelimeler arasında huzura eriştiğimi ve rahatladığımı hissettim. İlerleyen zamanlarda tekrar okumayı düşünüyorum. Çünkü her defasında yeni bir ders çıkarabileceğiniz kaliteli bir eser. Yazarımızın dili oldukça akıcı ve sade, bu da saatler içinde kitabın sonuna gelmeniz demek. Sonuna geldiğimde küçük bi burukluk hissettim. Herkes tarafından okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. İyi okumalar