Oğlum, oğlum .Oğlum olduğunda ve anlayacak yaşa geldiğindr tüm bunları ona anlatacağım.Ama bileceğim ki anlamayacak ya da anlamak istemeyecekve benim yaptığım şeyleri o da yapacak.Oda kendi oğlunu engellemeyecek ve dünya sonunda hep böyle dönecek, dönecek, dönecek.
Ebu Zeyd derki;
"Dört konuda yanıldım.
Zannettim önce ben Allah'ı seviyorum.
Oysa öncesinde O beni sevmiş.
"𝐎 𝐨𝐧𝐥𝐚𝐫ı 𝐬𝐞𝐯𝐞𝐫, 𝐨𝐧𝐥𝐚𝐫𝐝𝐚 𝐎'𝐧𝐮 𝐬𝐞𝐯𝐞𝐫𝐥𝐞𝐫."(Malde Suresi/54)
Zannettim ki ben O'ndan razıyım.
Sonra fark ettim, evvelinde O benden razı olmuş.
"𝐀𝐥𝐥𝐚𝐡 𝐨𝐧𝐥𝐚𝐫𝐝𝐚𝐧 𝐫𝐚𝐳ı 𝐨𝐥𝐝𝐮. 𝐎𝐧𝐥𝐚𝐫 𝐝𝐚 𝐎'𝐧𝐝𝐚𝐧 𝐫𝐚𝐳ı 𝐨𝐥𝐝𝐮𝐥𝐚𝐫." (Beyyine Suresi/8)
Zannettim ki ben O'nu zikrediyorum.
Birde baktım, O beni zikrediyor.
"𝐀𝐥𝐥𝐚𝐡'ı𝐧 𝐳𝐢𝐤𝐫𝐢 𝐞𝐧 𝐛𝐮̈𝐲𝐮̈𝐤𝐭𝐮̈𝐫." (Ankebut Suresi/45)
Öyle zannettim ki ben tövbe ediyorum.
Meğer O bana tövbeyi lütfetmiş.
"𝐒𝐨𝐧𝐫𝐚 𝐨𝐧𝐥𝐚𝐫ı 𝐭𝐨̈𝐯𝐛𝐞𝐲𝐞 𝐦𝐮𝐯𝐚𝐟𝐟𝐚𝐤 𝐤ı𝐥𝐝ı 𝐝𝐚 𝐭𝐨̈𝐯𝐛𝐞 𝐞𝐭𝐭𝐢𝐥𝐞𝐫." (Tövbe Suresi/119)"