Kitabı okuduktan sonra yazarın bir daha kitap yazamayacağını bilmek çok üzücü. Manevi duyguları harekete geçiren, sarsan silkeleyen amacını tam anlamıyla yerine getirmiş bir kitaptı. İyi ki de yazmış Asım Gültekin. İyi ki de tanımışız zamanın dervişini. Rahmetle...
Kitap adı üzerinde Pratik Sünnetleri toparlamış duymadığımız bor çok inceliği de kitaba almış yazar. Okunup not alınması ve hayata geçirilmesi gereken sade ama dolu dolu bir kitap.
Kitap tam bir köy hikayesiydi. Çocukluğu köyde geçen birinin bolca anılarını hatırlatacak kısımlar vardı. Mustafa Kutlu'nun kitabı her zamanki gibi sürükleyiciydi. Ama hüzün kokan bir havası vardı. Anadolu insanı öyle güzel anlatılmıştı ki. Kitabın sonunda hepten bir hüzün sarıyor önerilen bir kitaptı gerçekten önerilmeyi hak ediyormuş.Yazar İlmihal yahut arzuhal kitabında Beyhude Ömrüm kitabını köye yerleşme arzusunun olduğunu ama artık geç kaldığını söyleyerek yazdığını belirtmişti. Belki de köye şehirden gelip yerleşen Muhterem Bey ile kendini bağdaştırmıştır kim bilir. Yine Mustafa Kutlu yine sürükleyici hayatın taa içinden hikayeleri..