Başlarında ufaktan bunaltan ama sonra akan, güzel zamanlar geçirten bir kitaptı
Andrey: "En çok korktuğum şey hayaldi. Bu iki yüzlü yol arkadaşı, bir bakıma dost, bir bakıma düşman; inanmadığın zaman dost, tatlı akışına kapılıp gittiğin zaman düşman"
...
Oblomov: "Gurur hayatın tuzudur derler; gururum nereye gitti? Ya ben yaşadığımı anlamadım ya da bu hayatın hiç bir değeri yoktu."
...
Olga: "Ancak dürüst olmayan insanlar kendilerinden istenen şeyi yapmamak için istenmeyen ve yapılmayacak fedakarlıklardan bahsederler."
...