Mahlukatın ayıplarıyla meşgul olmak bütün güzellikleri yok eder.Bütün amelleri siler süpürür,adamı sermayesiz bırakır.
Bir insanın ayıbını görürsün; yapma kardeşim,etme bacım dersin,anlatırsın geçersin.Ama ona kafayı takmak,oturduğu zaman ayıbı ile sürekli meşgul olan insanlar olmak insanın bütün iyiliklerini yok eder.Bazı insanlar öyledir.İşin kötüsü ne biliyor musunuz? Başkalarıyla böyle meşgul olanları Allahu Teâlâ öyle bir rezil ve kepaze ediyor ki..