Kitap bence şahane idi. Ve beni bilen bilir beğendiğim kitapları elimden geldiğince uzun süre okumak için elime çok alıp az okumaya çalışırım. Bu da onlardan biriydi. Tahmini üç günde bitecek bir romandı.
Konusuna gelince Dorıan olan baş karakterimizin kitap boyunca güzelliği anlatılan anlatılan bitmiyor. Bunu resmende Basil ressamın, resmi çizmesi ve Dorianı Harry ile tanışması ile olaylar başlıyor. Harrynın dünya hakkında sıra dışı düşüncelerinden etkilenir. Ve önce taşradan bir kıza aşık olur. Kendi değişik ile onu sahnede görünce farklı bir boyuta geçiyordur. Ama bu aşk ise Harrynın abartığı kadar olmaması ya da kızın değişiyle aşık olup sanata olan bağlılığını yitirmesi ile bitiyor. ( En çok üzüldüğüm sahnelerden biriydi) Kızı terk ettince kız intihar ediyor. Sonra bu aslında aşkın kutsallığı olduğunu falan düşünüyor. İlerleyen süreçte ressemı da öldürüyor. Ve önemsemiyor. Bir zamanlar deli gibi arkadaşı olan ( ressam da bana göre Dorian aşıktı) öldürüyor. Ve önemsemiyor. Ve bir sürü olay daha. Sonuna doğru evet ilahi adalet olacak dedim ama benim beklediğim son değildi en azından öldüren kişi olarak. Resim ilk başta kendi güdüsü sansamda Basil de ressimdeki değişikliği görünce bu benim safsatam olmadığını anladım. Bence okunmalı ve okutulması gereken bir eserdi. Aldığım yayından dolayı yazım hataları fazlası ile vardı normalde ben takılmam yazım hatalarına ama fazlasıyla vardı. Siz alırken dikkat edin.Sevgiler.