“Sevgili falanca, iki dakikanızı daha bana ayırırsanız size bir şey anlatayım. Şimdi siz beni garipseyip 15.35 randevusuna şaşırmış olabilirsiniz. Şaşırmayınız, çünkü bu toplum zaman kullanma özürlüdür, kendimizi bundan kurtulmamız lazım. Şimdi düşünelim. Allah bize randevu verirken “Kulum” diyor, “öğlen 13.16’da buluşalım.” Müezzin de bizi 13.16’da randevuya çağırıyor. Ertesi gün Rabbimiz bize, “Kulum, randevumuzu bir dakika ileriye aldık; bugün 13.17’de buluşalım.” diyor. Demek ki zaman insanın üzerine zimmettir ve dakika dakika hesabı verilecektir. Eğer ben sizin vaktinizden yarım saati boşa harcarsam vebali vardır.”