Oğuzhan Âsım Güneş

Serceste
Gel aşık bak şu mahlukun işine, Amel kazanmadan sevap istiyor. Umurun halinden bilmeyen kişi, Arifin ağzından cevap istiyor. Dört kapının marızların bilemez, Başı canı Hak yoluna koyamaz. Okuyup da elifbeyi diyemez, Hocaya varmadan kitap istiyor. Fehm etmez kelamı, acıdır sözü, Ne bilsin şekeri, şap sanar tuzu. Kulluk makamına ermeden sözü, Cenab-ı Mevla’dan hitap istiyor. Kaba sofu gibi meydanda çıkar, Yanaşman yanına nefesi kokar. Tilki gibi her deliğe baş sokar, Hemen de camide hattab istiyor. Karac’oğlan der ki çoğaldı adu, Seyrettim cihanı kalmamış tadı. Kanaraya dönmüş kelp ilen kedi, Utanmadan dönmüş kebap istiyor.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
yoruma cevap
Yaptın da zulum mü bitti diyen puşt Yazdım sildim, yazdım sildim âr oldu Mısra düzdüğüme bakma, hakkın “hoşt” Genişliğine biçtiğim dar oldu Caka satar da bilmiş takılırsın Yüzünü eteğinle kapatırsın Aynı gemide “biznıs” takılırsın Sustun da şimdi kim berhudâr oldu? Bilmem ki bunların kastı, derdi ne Azdan çok istemek kimin haddine Bize aristokrat, demos’a ib*e Oldun da başın arşa duvar oldu Devekuşuyum der de ihtâr eder Madem kuşsun uç desek deveyim der O vakit yüklen desek inkâr eder Bizdeki aslanlar pek kibâr oldu İster oyna, ister gez, ister oynaş Billahi demem sen de yas tut, ağlaş Bizi itten say da çalıyı dolaş Münhasır’ın sabrı tuz gubâr oldu | Münhasır
Filistin
Kullarımdan hangi millet mazlum hâlinden bilen, Hangi devlettir Cihad’tan bîhaber bir yol tutan? -Vardı Yâ Rabb müslüman devlet fakat envâi tür, Bizmişiz işgâl edilmiş hep meğer Gazze’ydi hür

Nedamet Dergisi

@venedamet
·
Gürkan Pur yazdı: "Bî-Refah"
"-Türk müsün? -Türküm. -Amel, âmâlinin ispâtıdır, Dersin ecdâdımdır, hâlin ceddinin inkârıdır." hâfî nedametdergisi.com/2024/05/28/bi-r...
Sıddık’ı Bul
Küçük bir gemi var. Bir de büyük olan Allah. “Allah büyük ama gemi küçük” mü diyeceğiz, yoksa “gemi küçük ama Allah büyük” mü diyeceğiz? Duruş ve tavır burada başlıyor. Elimizden gelen bu kadarıysa yüce Allah’ın İlahi Yardım Yasası devreye girecektir muhakkak. Elimizden daha fazlası gelebilecekken bu kadarını yapmakta bile bir gizli hayır var. Yaptığımız şeyin imkan dahilinde yapılabilecek en iyi şeyi bu olan inanmışlara ilham vermesi ve onların bu işe dahil olması da İlahi Yardım Yasası’nı celbedecektir belki. Bu ihtimal bile yeterlidir sessiz kalmamak için. Susmayın, kayıtsız kalmayın ve zulmü duyurun. Biricik imkanı bağırmak olan bir insan tekinin çığlığına vesile olmak ümidiyle duyurun. Bir Sıddık haykırır belki olanca inanç ve çaresizliği ile; “Yâ Allah, yâ Gazze” youtu.be/_m9eOCztxgA?si=... *
Yüreği kıyılan bunca inanmış insanın gayretini hakir görmek, sapanı Davud’a yakıştırmamaktır. Bu gayreti tahkir eden kancıklara ve puştlara diyecek herhangi bir söz yok. Bizi üzen şey; susmanın suça iştirak olduğunu bilecek kadar aklı başında olanların sessizliğidir.