İnsan olma haysiyetine ulaşan için ister yorganda, ister urganda vuku bulsun bir tek ölüm var. ''Yalnızca insanlar ölür'' diyor Heidegger, ''diğerleri telef olur''..
İsmet ÖZEL
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kadın gözleriyle sorar ve beklediği cevabı alamayınca ölür ve öldürür.Peki beklediği cevabı alırsa?Yeniden sorar kadın, cevap cümle değil harekettir...
Cemil Meriç
Eğer şapkanı yerden alırsan dayak
yiyeceksin, yerden almazsan da dayak yiyeceksin.Şimdi seçim senin, insanlar kriz anında sana başvurduklarında onları rahatlatmaktan büyük zevk alıyorsun.Onları dinliyorsun ve sonra şöyle diyorsun:"Evet, şimdi oldukça açık bir şekilde görebiliyorum.İki olasılık var, ya yapacaksın ya da yapmayacaksın".Benim samimi görüşüm ve dostça tavsiyem şudur: İster yap ister yapma, her ikisinden de pişman olacaksın.Ama başkalarıyla alay eden aslında kendisiyle alay eder.Bu yaptığın önemsiz bir iş değil, kendinle derin bir dalga geçiş, ruhunun eklemlerinin nasıl çözüldüğünün üzücü bir kanıtı. Zira hayat görüşün tek bir cümleye odaklanıyor; yalnızca ya\ya da diyorum.Eğer gerçekten
ciddi olsaydın senin için yapılacak hiçbir şey olmazdı.Sana bu halinle katlanmak ve melankoli ya da aptallığın aklını zayıflatmasına üzülmek gerekirdi.Hâlbuki ciddi olmadığını çok iyi bildiğimden, içimden sana acımak yerine yaşam şartlarının bir gün boynuna ipi takıp, seni içinde gerçekten olanı açığa çıkarmaya zorlamasını, konuşma ve alaycılıkla yetinmeyecek daha şiddetli bir sınamanın başlamasını arzulamak geliyor...
Soren Kierkegaard