Bu insansoyu denen, pek tekdüze bir şey. Pek çoğu, zamanın en büyük
bölümünü sırf yaşamak için harcıyor ve kalan bir parçacık
özgürlükten de öylesine korkuyor ki, ondan kurtulmak için
elinden geleni yapıyor. Ey, insan yazgısı!
Kitaplarını göndereyim mi, diye soruyorsun? - Canım,
Tanrı aşkına, lütfen, bırak onlar uzak dursunlar benden! Artık
yönlendirilmek, dürtülmek, şevklendirilmek istemiyorum, bu
yürek zaten kendiliğinden kabarıyor yeterince.