MaD

8/10
·566 syf.··
Beğendi
·
2000 138. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2000 00:00
Agatha cristie nin kitaplarını çok seviyorum ve bence kriminal tür, romana çok yakışıyor okuması zevkli ve sürükleyici oluyor.Bu kitabı nasıl övmeye başlasam şimdi bilemedim.Kaç kere ters köşe oldum mu desem, olayın boyutu kaç kez değişti mi desem, edebi göndermeler mi desem, boylu boyunca düşünülmüş kurgusu mu desem...pek çok yönden harikaydı.Sadece Agatha cristie ye alışınca bu ktiabın 570 sayfa olması sanki uzatılmış izlenimi veriyor ki bazı yerlerde ben de konuyla alakası olmayıp gidişatı etkilemeyen sahneler vardı desem de baş karakterin ruh halini tasvir etmek için gerekli olabilir deyip geçiştirdim.Eleştirdiğim diğer yanı ise araştırmanın kısa süre içerisinde yapılan araştırmalarla ip söküğü gibi çözülmeye başlaması idi ama kitabın sonuna doğru bu yargımdan vazgeçtim ve yazarı takdir ettim.Bence güzel kurgulanmış bir kitap herkese gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.
Gözlerini Sımsıkı KapatJohn Verdon · Koridor Yayıncılık · 201217,2bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

MaD

, bir kitap okudu
8/10
·566 syf.··
Beğendi
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2000 00:00
·
2000 138. kitabı
John Verdon
8.5/10 · 17,2bin okunma
8/10
·370 syf.··
Beğendi
·
2000 138. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2000 00:00
Sil baştan konsept olarak kelebek etkisi ile mr.nobody filmlerine biraz benziyor,kitabı beğenirseniz bu filmlere bakın derim.Son zamanlarda zaman döngüsü,reenkarnasyon ve zaman yolculuğu gibi konulara film, manga ve kitap olarak sık denk gelmeye başladım.Benim açımdan güzel bir deneyim oldu.Bilirsiniz elinizde olsa köşeyi döner hovarda bir hayat yaşayıp yapabileceğim herşeyi yaparım gibisinden düşünceler herkesin aklından geçebilecek şeylerdir ve yazar kitabın akışında bunlara değiniyor.Kitabın bu kadar sürreal bir temada gerçeğe bağlı kalması ve psikolojik olarak realist olması hoşuma gitti.Keşke bu döngünün sebebini böyle uzaylılar işte şiddetten falan çok hoşlanıyorlarmış da vs. gibisinden bir şeye bağlamasaymış yazar.Bilmiyorum onun dışında neye bağlanabilirdi ama bana çok çocuksu geldi ve bence o kısımlar havada kaldı, notumu kırdıysam da bundandır.Çok güzel kitap,okuyun okutturun.
Sil BaştanKen Grimwood · Koridor Yayıncılık · 20108,4bin okunma
8/10
·191 syf.··
Beğendi
·
2000 138. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2000 00:00
Açıkçası yorumlara bakmadan önce bu kitabın filminin olduğunu bile bilmiyordum.Sonra biraz düşününce 'Testere' serisi ile biraz bağlantı kurdum,belki de serinin orijinal fikri bu kitaptan çıkmıştır,tarzları farklı olsa da konsept aynı diyebilirim. Kitap adada kalmış zencilerin katledilmesini anlatmıyor,öncelikle bunu belirteyim ama tabi çok güzel bir benzetme için kullanılmış.Yazarın diğer kitaplarında kendime en çok sorduğum soru 'kim acaba?' olurdu,kitapta bize verilen tüm sebepler ve olay örgüsü de bizi bu fail-i meçhul cinayetin failini bulmaya olurdu;ama bu kitabında yazar daha derin konulara el atmış kanımca.Failin kim olduğunu düşünürken bir yandan,bir yandan da nasıl yapıyor niçin yapıyor gibi soruları da merak ediyordum,değişmeyense cevabını son 10-15 bölümde bulacağımdı nitekim öyle de oldu.Adalet var mıdır,yoksa adaleti başkalarının kendi buyunduruğu ile sağlaması doğru bir yargı mıdır? Her suçun cezası olmalı mıdır;yoksa bir ömür boyu çekilen vicdan azabı verilebilecek en büyük vicdan azabı mıdır? Bunların hepsi düşündürücü sorular.Sonuç olarak demek isterim ki Agatha Christie'nin gerçek manada ustalık eserlerinden biri,tavsiye eden arkadaşıma kucak dolusu teşekkürler...
On Küçük ZenciAgatha Christie · Altın Kitaplar · 200643,7bin okunma