❁ Nazlı

Mutluluk şimdiki zamanda yaşanır
Puan vermedi·304 syf.·
2024 7. kitabı
Okurken dinlendiğim bir kitap oldu. ❥ Durup düşünmek, kendimi dinlemek, yoğunluğumun arasında nefes almak ve kendimi sorgulamak gibi başlıklar adı altında keyif aldığım bir eser. ❥ Günümüzde çoğunlukla bir şeylere değer vermek bizlere zor geliyor. Aslında değerli olan şeylerin de farkında olmamak bize kolay geliyor. Hep bu ikilem arasında yol alarak kendimi dış gözle inceleme fırsatı buldum. ❥ Hangi insanın hangi yarasına şifa olur bilemem ama okuduktan sonra bir miktar tavana bakıp hayatı sorgulattığı gerçek. Kitabın akışı ve olayların birbiriyle olan bağıntısı güzel ilerletilmiş. Bu bağıntıdan hareketle paylaşmak istediğim bazı alıntılarım: “Sadece istemek yetmez, ancak her şey istemekle başlar.” “Gerçek özgürlük, egonun diktatörlüğünden ve onun getirdiği duygu kervanından kurtulmaktır.” “Zira sen ne isen yaşamına da onu çekersin.” “Acı çekmekten duyduğun korku yüzünden kimseye dünyanın kapılarını açmıyorsun. Kapılarını kilitlediğinde kendini de hapsediyorsun.” “Kendinle arkadaş olduğunda artık yalnız kalmaktan korkmazsın.” “Eğer elinde sihirli bir değnek olsaydı kendine nasıl bir hayat kurardın?” “İnanç, merdivenin tümünü görmediğiniz halde ilk adımı atmaktır.” “Delilik, tekrar tekrar aynı şeyleri yapıp farklı bir sonuç beklemektir.”
İnsana ve Hayata Dair
Bugün Kalan Hayatımın İlk GünüMaud Ankaoua · Yan Pasaj Yayınları · 20238,2bin okunma
Erva isimli okura yanıt verildi
❁ Nazlı
Pişman olmayacağına o kadar eminim ki 🫶🏼
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İSİMSİZ KADINLAR
10/10
·121 syf.··
Beğendi
·
2022 21. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Aralık 2022 15:56
Bu kitabı yazmaya başladığımda birçok insanın eleştirisine maruz kaldım. Aynı konu üzerinde farklı farklı hikayeler yazmak okuyucuya itici geleceğini insanların bunu anlamayacağını ve benim cinsiyetçi bir tavır takındığımı söyleyeceklerini söylediler. Oysa bu dedikleri şeyleri onlar düşünüyor onlar yapıyor ve onlar söylüyordu. Alacağım eleştiri her ne olursa olsun yaptığım işten bir an bile olsa vazgeçmek içime huzursuzluk veriyordu. Belki de konular hikayeler gerçekliği yansıttığı için bir çoğunuz okumayacak yarım bırakacak ya da olumsuz yönde eleştiriler yapacaksınız. Hayatta güzel şeylerin güzel hikayelerin olduğunu da söyleyeceksiniz. Elbette güzel şeyler güzel hikayeler vardır. Hatta göğsümüzü kabarta kabarta isimlerini soyadlarının altını çizerek verebileceğimiz bir şeyleri başarmış insanlar da vardır. Ama ben sesini duyuramamış ismi unutulan hikayesinden utanılan bizim gerçeğimiz olan hikayelere ses olmak Umut olmak bir nebze de olsa ilaç olmak istiyorum. Belki yanlış yapıyorum bilmiyorum belki de en doğrusu budur onu da bilmiyorum. Ama onlar için bir şey yapmam gerektiğini biliyorum. Kendini yalnız çaresiz kimsesiz hisseden her kadının kalbine dokunmak, yalnız olmadığını hissettirmek sevildiğini hisetmesini sağlamak, çocuğa ve kadına yapılan her türlü istismarı görmezden geldiğimiz bu çağda bir şeyleri insanların gözüne gözüne sokmak, onlar yok saydıkça bunun var olduğunu dile getirmek bunun normalleşmemesi için bir şeyler yapmak benim bir hedefim. Belki tamamen hedefime ulaşamayacağım ama inanıyorum ki güzel şeyler olacak. Bundan rahatsızlık duyanlar olacaktır elbette. Çünkü bizler doğruyu duymak da görmekte anlamakta zorluk çeken değil de işimize gelmeyeni yok saymaya meyilli bir toplumuz. Dilerim güzel kalplere dokunuruz. Lütfen unutmayın sevginin
İsimsiz KadınlarSirya · Flora Kitap · 2022259 okunma
❁ Nazlı
Başarılar dilerim, bol okurlu olsuun 🍀
“...Mecbur kalmadıkça insan sevmeyin...”
❁ Nazlı
tüm yaşama uygulamalık bir tavsiye 🌸