Öncelikle kitabın kapağını gördüğümde çok sevmiştim, içindeki hikaye de kapak rengi gibi çok tatlı güzel bir hikaye sanirken Alex ve arkadaşlarını tanıdığımda dehşete düştüm. Çocuk denilecek yaşta çok büyük kötülükler yapıp etrafa huzursuzluk saçan "Alex ve çetesi". Daha sonra arkadaslarinin attığı kazıkla hapishaneye düşen Alex, hükümetin suçlular üzerinde denediği bir terapi sonucu zararsız bir insana dönüştürülmeye çalışılıyor. Akla gelebilecek bütün kötülükleri yapan Alex terapiden sonra istesede kötülük yapamamaya başlar. Biraz psikopatça ve insani rahatsiz eden bir konusu var. Kendine has bir argo uslübu olan bir kitaptı. Kitaba başlarken çok mutlu, içim sevgi doluydu, bitirdikten sonra ruh halim değişti.
.
Hiç sevmediğim bir kitaptı! mı desem, yoksa beni rahatsız eden bir kitap! mı desem bilemedim.
. .
Kitap sayesinde pavlovun kanunlarını öğrendim. Böylelikle bi kere daha Kitap okumanın faydalarından yararlanmış oldum.