"Sevme ve nefret etme"İşte herhangi bir bilgeliğin ilk yarısı."Hiçbir şey söyleme ve hiçbir şeye inanma" İşte bu da diğer yarısı.
Instegram.com/kitap.ozgurluktur_
Ne kadar zengin bir kitap ve bir o kadar da etkileyiciydi. Evrene çok güzel bir yolculuk yaptım. Ruhumda biriken rahatsız edici ne kadar çöp varsa hepsini resetledim. Dinginlestim. Sakinleştim. Böyle kitaplarla karşılaşmayı çok seviyorum. Önereceğim kitaplar listesinde yerini aldı. Buyurun önerimdir; okuyun ve okutun.
.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Akla sınırsız hareket imkanı veren bir roman. Karakteri sağlam, karakterleri böylesine hem karmaşık bir yapı üzerine oturtup hem de okuyucusunu bu sınırlara çeken akılcıl bir yapısı var. Sonra zihniyeti güzel. Nasıl sevdim nasıl zaman zaman duygulanarak okudum. Siz de Okuyun ve okutun.
.
Şuraya bırakmak istediğim bir alıntı var. "İnsan insandır. İnsan insanın ilacıdir. Başka bir dünyada,başka bir ülkede,başka be şehirde,başka bir sokakta,başka bir evde insan insanın ilacıdir. İyi gelir yan yana durmak."
Kitabı okuduktan sonra, internette okuyucu yorumlarını merak edip biraz baktım. Birkaç okuyucu dışında nerdeyse bir çok okuyucudan iyi not almış. Olumsuz karşilaştigim yorumlarda ise; "çocuk istismarini çağrıştırdigi" (yerinde bir eleştiri ) Kitaba gelirsek okumaya başlamadan önce "hüzünlü oruspularim" burdaki hüzün "oruspu"genellemesini yok edecek ve aslinda onu yükseltecek, yüceltecek bir kitapla karşilacağimi düşünüyordum ki her sayfası benim için hayal kırıklığı ve hatta 93 sayfalık bir türlü bitmek bilmeyen bir kitap ve içindekilerle çebeleşip durdum...
.
Genelev,yosma,oruspu hayatin en acimasiz yerlerine sıkıştırılmış kadın bedenleri ve bu bedenler üzerindeki erkek egemenliği, yani defalarca içimden kitabın ana karakteri yaşlı adama sapık diyesim geldi. Neden? Çünkü; o sapkinlik düşüncesini yok edecek bir kurgu yok. Okuyucunun etkileneceği bir aşk hiç yok. Bir tutku yok. Sevgi o da yok. Estetiği yok. Geçişler sert ve acımasız...Sevmediğim bir çok tanımlama var. Sevmedim!
"Seks,insanin aşkı bulamadığında elinde kalan bir tesellidir." Buna benzer bir çok saçma sapan tanım. İçi boş,çağrışımlari rahatsız edici...
Bu romanı yarıda bırakıp okumayan çok okuyucu var. Evet biraz ağır ilerleyen biraz da dikkat isteyen bir roman ama bence okumaya değer. Asıl verdiği veya vermek istediği mesaj; insan iç dünyasında iyilik ve kötülük kavramlarının aslında öğrenilen bir şey olduğu ve üstün bir güç sağlama çabasında ortaya çıkan iyi ve kötü iç güdülerimizin çarpıştığı her şey etken olarak ortaya çıkmaktadır.