1.
Güzeldir, birlikte susmak,
Daha da güzeldir, birlikte gülmek, –
Gökyüzünün ipek örtüsü altında
Yaslanarak yosuna ve kayına
Sevimli kahkahalar atmak dostlarla
Ve beyaz dişlerini göstermek.
İyi yaptıysam, susalım;
Kötü yaptıysam –, gülelim
Hep daha da kötü yapalım,
Daha da kötü yapıp, daha da kötü gülelim,
Kara toprağa girene kadar.
Dostlarım! Hu! Böyle olsun mu? –
Âmin! Ve hoşça kalın!
2.
Özür dilemek yok! Bağışlamak yok!
Neşeyi, gönül rahatlığını bağışlayın ona
Bu akılsız kitaba
Kulak ve yürek ve bilgi!
İnanın bana dostlarım, bir lanet olmadı
Bana akılsızlığım!
Ne bulduysam ben ne aradıysam, –
Yazıyor muydu ki bir kitapta?
Deliler locasına saygı duyun şahsımda!
Öğrenin bu deli kitabından,
Nasıl gelirmiş aklın – “aklı başına”!
Peki, dostlarım, olsun mu? –
Amin! Ve hoşçakalın!